08 May 2010

selamat hari ibu!


MA, KAK LONG SYG MAMA !

kepada para ibu,mama,mak,umi,mummy,mom,omma(korean),n so on aku nk ucapkan SELAMAT HARI IBU!!yeahh..hari ibu kembali lagi...ni la mse nye kite tunjukkan kt ibu kite yg kite sygkn mereka!bia mereka tau bahawa mereka tidak sia2 membesarkan kita dgn penuh kasih syg,yg cukup mulia dan di sisi Allah..

9/5/2010; merupakan hari ibu bg beberapa negara..coz ade negara2 laen sambut hari ibu pd tarikh yg lain (tak sure berapa haribulan)..aku sambut secara biasa je..sebiji kek oren yg ditatarias cantik!terkedu aku tgk..whoaa..cantik sgt!

cerita nyer mcm ni, mlm td adik aku (nana) ajak aku n angah merayap kt uptown..ape la sgt yg ade kt situ..kalo sekadar nk cuci mata mmg sesuai la..hehe..alasan dier, nk carik shawl..xpela, aku turutkan..so kami bertiga pegi..lgpun kami mmg plan nk beli kek sekali..for mothers day esok nye..then kami pegi dlm kul 9.50..dekat2 kul sepuluh..pas merayap kt uptown tu,da kul 10.20..

weii!camne nk beli kek ni!ade ke kedai kek yg bukak lg tyme2 mcm ni?!

menggelabah kitorang blah dari uptown tu..haha..da la sempat gaduh lg..org ni slhkan org ni, aku slhkan ko, ko slhkan aku,haha..mcm bebudak..dlm gaduh2 tu, kitorang mengusha gak mana2 kedai kek yg bukak..then thank God, jumpe gak satu kedai kek yg bukak..terus kitorang serbu kedai tu..mcm2 jenis kek ade!sampai rambang mata nk pilih..ayoo..tauke kedai tu pun da pening tgk kitorang..haha..sorry ye amoi!

pas tu dgn kata sepakat, kitorang pilih kek oren tu..mule2 tak perasan ade kek tu, sbb die kt belakang kek laen..dlm tgh pilih2 tu, dtg 5 org anak muda..semuanya lelaki..nk beli kek gak..mule nye aku rse heran sbb watpe mamat2 ni beli kek tgh2 mlm mcm ni, rupe2 nye kes diorang sama la mcm kes kitorang..sbb aku dengar ade sorang mmat tu ckp; "wei, ko ni, beli la yg mahal2 sikit.ko tak syg mak ke?"..haha..nk tergelak aku dengar..baik nye la..sejuk perut mak die ngandung.. 

at the top of the cake, we wrote on a quote sounds "KAMI SAYANG MAK"..wwowo..kompen my mum terharu kaw2 punyer la!!mule2 nk tulis "WE'RE SORRY" sebab kitorang bertiga baru lepas kena marah, tp xjd sbb mcm xkne je..hehe..

btw, kek tu still belum potong lg sbb abah aku xde kt umah..coz dier kt klang..ade kursus..since semalam..hurmm..my mum kata, tunggu abah balik la..then baru celebrate sama2..lagi bermakna..betul tak??

lastly, ini la dier kek yg best tu!yummy2!!


No comments:

Post a Comment